Välkommen till Gotlands Guideförening!

Vi är en ideell förening med ca 160 medlemmar,en intresseförening öppen för dig som guidar och för alla andra som är intresserade av att stödja oss. Alla våra medlemmar kan delta i föreningens alla olika aktiviteter, såsom bussutflykter och föreläsningar. Denna policy har föreningen haft sedan starten 1972.

Vi värnar om att våra guider skall leverera en produkt med högsta kvalitet till kunden. Detta innebär att vi har ett program med fortlöpande kompetensutveckling, med aktuella föreläsningar, olika kurser, samt utflykter. Sedan 1980-talet har vi på Gotland en auktorisation för att säkerställa guidernas kunskaper och framförande.

Idag finns det ett 60-tal gotländska guider som kan guida på ca 15 språk.

Föreningen bevakar också medlemmarnas intressen när det gäller arvode och uppdrag.

Medlemsavgiften är 150 kr/år, bankgiro: 718-0748 eller swish: 123-589 04 96.

Vill du bli medlem eller veta mer? Kontakta någon av oss i styrelsen.

Vill du anlita en guide? Kolla här >>