GUIDES

Gotlands Guider visar vägen

Förgyll ditt Gotlandsbesök med en av våra Gotlandsguider!

Här hittar du en kort presentation av guiderna, i bokstavsordning. Du kan också gå direkt till respektive språksida.

Gotlands Guideförening tillhandahåller ingen bokningsservice. Boka din guide direkt hos resp. guide.

Make your visit on Gotland extra special

with a local guide!

Below is a short presentation from our guides, in alphabetical order.

Contact directly the chosen guide for more  information and to inquire regarding bookings.

The Gotland Guide Association does not handle any bookings.

Katarina Krusell

+46 73683 87 73

katarina.krusell@telia.com

Auktoriserad Gotlandsguide

Språk enligt auktorisation - svenska, engelska.

Jag är född och uppvuxen på Gotland och kan ge dig en inblick i den officiella och inofficiella historien om Gotland.

Jag är fil kand i konstvetenskap och har arbetat som världsarvsinformatör och i 10 år på Gotlands museum med diverse projekt.

I was born and raised on Gotland and can give you an insight into the official and unofficial history of Gotland.

Lotta Bogaeus

Auktoriserad Gotlandsguide

Språk enligt auktorisation -

svenska.

Jag har bott på Gotland sedan 1994 och började, efter några terminers guideutbildning, att guida för sex år sedan. Så oavsett om Du/Ni är på besök eller bor här så visar och berättar jag gärna om allt spännande som hänt och händer i Visby och på Gotland! Jag skräddarsyr gärna turer efter Dina/Era önskemål!

Nils-Gunnar Smith

E-post

Gotlänning som efter många år återvänt till sin kära hemö! Min målsättning med guidningen är att du/ni skall lämna ön med ett leende och en ökad förståelse för vår unika historia och underbara natur samt med en önskan att komma tillbaka.

I want you all to feel warmly welcome to my wonderful Island with its unique history and landscape.

Lena Bell

+46 (0)73 925 5066

Auktoriserad SveGuide

Språk enligt auktorisation
– engelska, svenska.

Jag har bott på Gotland sen år 2000 och innan dess varit bosatt i England i 15 år.
Kontakta gärna mig om ni söker en guide då ni besöker denna fantastiska ö!

Please contact me if you are looking for a

guide on your visit to this wonderful island

Godkänd för F-skatt -ja